Vowles: A motorok között nem várhatóak jelentős eltérések | M4 Sport

Ahogy a királykategória új korszakának küszöbéhez érkezünk, egyre intenzívebb diskurzusok bontakoznak ki a szabályváltozások lehetséges következményeiről. Legtöbbször arra figyelmeztetnek, hogy az új erőforrások bevezetése ismételten eltérítheti a mezőny összetételét, hasonlóan ahhoz, ahogyan az a 2014-es váltáskor történt.
A hibrid korszak kezdetén a Mercedes vezette a mezőnyt, kiemelkedő teljesítményt nyújtva, miközben a csillagos márka motorelválasztási előnye évekig megmaradt. A 2026-os év kapcsán sokan hasonló fordulatokra számítanak: a nemzetközi sajtóban már felröppentek a hírek arról, hogy a német gyártó jól halad az új erőforrás fejlesztésével (érdekes módon, hasonló pletykák már 2014 előtt is napvilágot láttak).
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff eközben megjegyezte, "csak pletyka", hogy komolyabb előnyben lennének, az FIA pedig jelezte, készül arra az esetre, ha egyes gyártók jobban lemaradnak, az ő felzárkózásukat igyekeznek erősebben támogatni.
Wolff mellett a Williams csapatvezetője, James Vowles is óvatos. Ő arról beszélt, most nem számít akkora eltérésekre, mint amekkorákat a 2014-es évben láthattunk. "Nem hiszem, hogy a 2014-es szinten leszünk" - idézi a brit szakember szavait a RacingNews365. "Azt hiszem, annál sokkal szorosabb lesz. Csak, hogy enyhítsem az emberek félelmeit."
"Emellett már most is aktív párbeszédet folytatunk arról, hogy mi történik akkor, ha... mi történik akkor, ha egy gyártó előnyhöz jut, vagy éppen ellenkezőleg, hátrányba kerül. Hogyan tudjuk biztosítani a stabil helyzetet?" - tette hozzá, utalva arra, hogy a sportág valóban több lehetséges forgatókönyvvel készül.