Vitézy Dávid megkérdezi Lázár úrtól: „Aki vonattal utazik, mennyit is ér valójában? Mi jöhet még ezután? Talán leszerelteti az összes állomási órát is?” | szmo.hu

Mint már korábban említettük, Lázár János különleges érvelési stílusával indokolta, hogy miért döntött a MÁV a Vonatinfó megszüntetése mellett, és miért tekinti politikai manipulációnak az összes többi, a vonatok valós idejű követését lehetővé tevő platformot. A miniszter véleménye szerint azok, akik a vonatkésések következtében késnek, úgyis tisztában vannak azzal, mennyit késlekedtek (ráadásul még a kártérítést is megkapják), míg mások számára az ilyen információk feleslegesek.
Jelenleg ott tartunk, hogy a közlekedési miniszter bátran vállalja: ő volt az, aki leállíttatta a vasúti tájékoztatási rendszereket, és még az önkéntes fejlesztőket is megfenyegette. Mindez csupán azért történt, hogy a magyar vasút válságát eltitkolja a nyilvánosság elől - teszi hozzá. Véleménye szerint a Vonatinfón például indulás előtt meg lehetett nézni egy adott vasútvonal állapotát, és így előre lehetett kalkulálni, hogy mennyire valószínű, hogy a vonat pontosan érkezik. Gyakran előfordult, hogy a menetrendi információk még 1-2 perccel a hivatalos indulás előtt is azt jelezték, hogy a vonat időben indul, miközben a térképen minden utas láthatta, hogy ennek valószínűsége csekély.
A Vonatinfó nem csupán az utasoknak nyújt hasznos információt, hanem számos más szereplőnek is, akik a vasúti közlekedésben dolgoznak. Például előfordul, hogy az utasok aggodalmaskodnak amiatt, hogy lekésték a vonatukat, holott a vonat késése annyira minimális, hogy még simán elérhetik azt. Ezen a téren a Vonatinfó térképe nyújt hatékony segítséget, hiszen pontosan megmutatja a vonatok aktuális állapotát. Emellett a Vonatinfó hasznára válik a csatlakozó buszok vezetőinek is, akik a rendszer segítségével tájékozódhatnak a vonatok érkezéséről és így optimalizálhatják a menetrendjüket. A BKK diszpécserei is gyakran támaszkodnak erre a platformra, hogy pontos információkat adhassanak az utasoknak. Továbbá, a fedélzeti jegyvizsgálók és diákmunkások is előszeretettel használják a Vonatinfó térképét, hogy segítsenek az utasoknak eligibilitásuk, illetve a vonatok aktuális helyzetének megértésében. Ezzel a rendszer valódi híd szerepet játszik a közlekedési láncban, megkönnyítve a kommunikációt és a tájékozódást az utazás során.
A poszt zárásaként, egy jól ismert Lázár-mondatot felelevenítve, Vitézy Dávid megfogalmazza a kérdést: