Visszatért a legártalmasabb Škoda!

Vámpír négy keréken: e titokzatos és figyelemfelkeltő cím alatt érkezett el 1982-ben a magyar filmszínházakba a cseh mozi furcsa horrortörténete. A film középpontjában egy különös jármű állt, amely nem csupán gázpedállal rendelkezett, hanem vérrel üzemelt, így a nézők számára igazi adrenalint pumpáló élményt ígért. Az autó, mint a vámpírok mítoszának modern változata, egyedülálló módon keverte a rémisztő és a komikus elemeket, megteremtve ezzel egy különleges hangulatú alkotást.
A lenyűgöző sportkocsi megalkotása mögött az Oscar-díjas jelmeztervező, festő és autórajongó, Theodor Pištěk áll, aki egyedi látásmódjával emelte a film szintjét. A dizájn alapját egy tizenegy évvel korábban készült, mindössze egyetlen példányban elkészült prototípus, a Škoda 110 Super Sport tanulmányautó szolgáltatta, amely igazi mérföldkő a járműtervezés történetében.
A tanulmányautó, bár sosem került sorozatgyártásba, mégsem merült feledésbe. 2021-ben egy fiatal francia formatervező újraértelmezte a koncepciót, most pedig Giuseppe Campo és Stanislav Sabo, a Škoda két tehetséges dizájnere, vették a kezeikbe az eredeti elképzelést.
Ez alkalommal jóval eltértek az eredeti koncepciótól, hiszen a lényeg nem csupán a formák világában rejlik, hanem sokkal inkább a hangulat hiteles visszaadásában, amely a jelenlegi, négy évtizeddel későbbi társadalmi és esztétikai kontextusba illeszkedik.
Az alapszín maradt a fekete, amit ezúttal bőségesen alkalmazott pirossal egészítettek ki. Az eredeti modellből emelték át a T-alakú vezetői környezetet, a hátsó szárnyból azonban csak a függőleges elemeket tartották meg. Összességében jó adag Batmobil-DNS is került a mixbe, de a helyzet ugyanaz, mint 1982-ben: habár nyilvánvaló, hogy a 2025-ös Ferat még részleteiben sem fog megvalósulni, jót tesz a márka megítélésének ez a kis ... hmmm ... vérfrissítés.