Egyesült erővel léptek fel a Shein ellen: talán itt a fordulat, ami véget vet a kínai óriás fénykorának.


A Shein az egyik legnépszerűbb webshop, ennek ellenére a kínai óriást egyre többen próbálják visszafogni!

A Temu mellett a Shein is kiemelkedő szereplője a kínai webáruházak piacának, és jelenleg dominálja az európai szegmenst. A termékeik rendkívül vonzó áron érhetők el, habár sok vásárló kétségeit fejezi ki a minőségükkel kapcsolatban. A Tudatos Vásárlók Egyesülete azonban rámutat, hogy nem csupán a minőség kérdése a probléma, hanem a cég manipuláló marketingstratégiái is aggasztóak, ahogy azt az Infostart cikkében is említik.

A Shein, a népszerű kínai gyorsdivat áruház, komoly bírálatok kereszttüzébe került, miután több európai fogyasztóvédelmi szervezet, közöttük a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE), hivatalos panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz. A panasz középpontjában a vállalat manipuláló marketingstratégiái állnak, amelyek aggályokat vetettek fel a fogyasztók tájékoztatásának átláthatóságával kapcsolatban.

A fogyasztóvédelmi szervezetek állítása szerint a Shein online platformjai olyan "sötét módszereket" alkalmaznak, amelyek célja az érzelmi manipuláció. Ezek a technikák arra ösztönzik a vásárlókat, hogy impulzívan vásároljanak, miközben megnehezítik számukra a racionális döntések meghozatalát.

Haraszti Anikó, a TVE ügyvezetője az InfoRádióban kifejtette, hogy a Shein kommunikációja vizuálisan is rendkívül "zavaró és túltelített", ami megnehezíti a tudatos vásárlást. Az oldal rendszeresen hangoztatja, hogy az ajánlatok csupán korlátozott ideig érhetők el, és visszaszámlálóval, valamint készlethiányra utaló üzenetekkel igyekszik nyomást gyakorolni a vásárlókra. Ezek a stratégiák gyakran olyan tudatállapotba terelik a felhasználókat, hogy sokan csak a vásárlás után realizálják, hogy nem pontosan azt kapták, amit eredetileg vártak.

A szervezetek véleménye szerint ez a gyakorlat félrevezető, és sérti a fogyasztók alapvető jogait. Az uniós beadvány célja, hogy a hatóságok világos állásfoglalást fogalmazzanak meg arról, mi számít megtévesztésnek az online kereskedelem területén, valamint hogy megakadályozzák a manipulatív technikák használatát.

A TVE abban bízik, hogy a Shein és más hasonló szolgáltatók finomítják marketinggyakorlatukat, és megszüntetik az érzelmi nyomásgyakorláson alapuló, torzító eszközöket. A cél: valós, átlátható információk alapján történő vásárlási döntések elősegítése az uniós fogyasztók számára.

Korábban a 168.hu is megírta, hogy komoly piacszűküléssel nézhet szembe a két népszerű kínai webáruház, a Temu és a Shein, miután az Egyesült Államok új vámokat és szabályozásokat vezetett be, míg Európában fokozódik a termékbiztonsági és versenyjogi ellenőrzés.

Az amerikai piacon már most is érezhető a visszaesés: mindkét platformnál kétszámjegyű forgalomcsökkenés tapasztalható, miközben az árak emelkednek, és a reklámköltségek jelentősen csökkentek. Az európai piacra való áttérés sem mentes a nehézségektől; a logisztikai kihívások mellett az EU hatóságai szigorúan fellépnek a nem megfelelő minőségű termékekkel szemben. Ennek ellenére a kínai cégek, mint például a Temu, aktívan növelik piaci jelenlétüket, és logisztikai partnerségbe léptek a DHL-lel. Elemzők véleménye szerint a vállalatok globális ellátási láncaik és gyors alkalmazkodóképességük révén továbbra is meghatározó szereplők lehetnek a piacon.

Related posts