Ez a teherautó különleges feladatok ellátására készült.


Ez a Mercedes-Benz teherautó a magaslati levegő igazi kedvelője, és egyedi feladatokra készült. Nyáron talán még nagyobb szerepet játszik, mint a téli hónapokban.

Egy igazán különleges teherautó teljesít szolgálatot a neves francia üdülőváros, Tignes sípályáin. A Mercedes-Benz Arocs 3351 típusú jármű nemcsak hogy 2276 méter magasan dolgozik, de gyakran csúszós, nehezen járható földutakon kell helytállnia. Érdekes módon a hólánc néha még akkor is felkerül, amikor a tájat nem borítja hó, csupán azért, hogy elkerülje a heves esőzések nyomán kialakuló ragacsos sárban való elakadást. Ez a teherautó tehát nemcsak a téli viszonyokkal, hanem a változékony időjárással is folyamatosan küzd!

A legtöbbször Antoine Apertet megy vele, akinek alapvetően a nyári szezonban van a legtöbb megbiztatása. Sífelvonókat kell ugyanis telepítenie, vagy karbantartania. Utóbbira természetesen a téli szezonban is szükség van, de csak akkor, ha valamelyik meghibásodik. A férfi az Albertville-i székhelyű COMA-nak dolgozik, amely alapvetően a kötélpályás szállítórendszerekre, különösen a sífelvonókra és drótkötélpályákra specializálódott.

A 6×6-os hajtásképletű teherautót legutóbb még akkor kapták lencsevégre, amikor egy átemelőállomás alapjait kellett eltávolítania. Ez nem okozott gondot, mert a rakomány alapvetően könnyű volt, de akár konténereket is lehet vele mozgatni, hiszen oldalt két hatalmas kitámasztó talppal, valamint egy jókora daruval is rendelkezik. A kisebb konténerek akár a fülke mögött is elférnek és a nagyobb stabilitás érdekében a lökhárítónál is rendelkezésre áll két darab támasztó talp.

A sofőr munkáját egy innovatív fejlesztés, a turbó retarder kuplung (TRK) segíti, amely különösen hatékonyan működik a legkisebb sebességnél is. Ez a rendszer lehetővé teszi a kíméletes elindulást és a precíz manőverezést, így a sofőr könnyedén navigálhat még a legszűkebb helyeken is. A TRK maximálisan kihasználja a motornyomatékot, garantálva a megfelelő vonóerőt, még a meredek emelkedők esetén is. A teherautó biztonságát szem előtt tartva, a fülke alját egy speciális védőborítással látták el, amely megóvja a járművet a sérülésektől. A fényszórókat vastag rácsok védik, így a világítás mindig biztonságban van, míg a fülke tetejére szerelt kiegészítő lámpasor éjszaka is biztosítja a láthatóságot, lehetővé téve, hogy a kisebb-nagyobb sziklák is észlelhetők legyenek a sötétben.

A hatalmas monstrummal való munka igazi kihívást jelent a meredek emelkedőkön és lejtőkön. Ennek ellenére Antoine Apertet számára a munka igazi élvezetet nyújt; hiszen ezzel a géppel soha nem unalmas egyetlen nap sem. Minden egyes kihívás új élményeket és izgalmakat tartogat számára.

Related posts