A Netflix egy eddig példa nélküli innovációval rukkol elő!

Télen zöld lámpát kapott a Netflix legújabb innovációja, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználói igényekhez igazítsák a filmek és sorozatok témáit, sőt, még az előzetesek is a nézők preferenciái szerint formálódnának.
A streamingszolgáltató eddig is a nézők igényeire szabta a megfelelő tartalmakat, ami a "We Think You'll Love These" (szerintünk tetszeni fog) felirat alatt található, és a nézési szokásokon alapuló ajánlásokat tartalmaz - írja a hvg. Az új szabadalom ennél is tovább megy: az elképzelés az, hogy
Képzeld el, hogy egy különleges műsor keretein belül a leglenyűgözőbb pillanatokra fókuszálunk, hogy a felhasználó számára személyre szabott előzetest készítsünk. Minden egyes jelenet, amely lenyűgözte őt, gondosan kiválasztásra kerül, így az előzetes igazán egyedi és emlékezetes élményt nyújt.
Az uniformizált előzetesek helyett a nézők mostantól az ő saját ízlésükhöz szabott trailereket élvezhetnek. A romantikus filmek rajongói például egy akciófilm előzetesében is a romantikus pillanatokra fognak fókuszálni, ugyanúgy, ahogy a kedvenc színészeik is hangsúlyos szerepet kapnak a bemutatóban. Ezzel mindenki a saját preferenciái szerint élvezheti a filmek világát.
Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala (USPTO) által közzétett 24 oldalas dokumentum szerint egy innovatív mesterséges intelligencián alapuló rendszer képes arra, hogy filmek és sorozatok különböző jeleneteit válogassa össze. Ezt a felhasználó korábbi megtekintési szokásai és pozitív visszajelzései alapján egyedileg alakítja ki. A rendszer által létrehozott "lejátszási diagram" határozza meg a klipek sorrendjét, amely folyamatosan alkalmazkodik a nézői preferenciák változásaihoz. Ennek köszönhetően a rendszer folyamatosan tanul a felhasználótól, így egyre személyre szabottabb élményt nyújt.
Bár a technológia működésének részletei egyelőre nem teljesen ismertek, valószínű, hogy a rendszer a film egyes jeleneteit elemzi, amelyeket különböző kategóriákba sorol - például szereplők, helyszínek, tárgyak, zenei stílusok vagy a jelenetek szerint. Az adatokat ezután összeveti a felhasználó korábbi értékeléseivel, és összeállít egy személyre szabott előzetest a kiválasztott klipekből.
A Netflix, amely tavaly 9,33 millió új előfizetőt szerzett, immár több mint száz országban kínálja szolgáltatásait, folyamatosan bővíti globális jelenlétét.