Ruszin-Szendi Romulusz úgy véli, hogy a honvédelmi miniszternek számot kell adnia az új honvédségi repülőgépek beszerzésével kapcsolatos döntéseiért.


A Tisza Párt politikai képviselője véleménye szerint a beszerzési döntések mögött nem szakmai, hanem üzleti megfontolások állnak.

Egy szűk gazdasági-politikai érdekkör anyagi gyarapodását, nem pedig a magyar emberek biztonságát szolgálják a Tisza Párt szakpolitikusa szerint az Orbán-kormány honvédelmi repülőgép-beszerzései.

Ruszin-Szendi Romulusz vasárnapi Facebook-bejegyzésében emlékeztetett arra, hogy az Aero Vodochody a.s., a cseh repülőgépgyártó cég, 2021 szeptemberében került Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a jelenlegi honvédelmi miniszter érdekeltségi körébe. A HSC Aerojet Zrt., amelyben a tárcavezető jelentős részesedéssel bírt, 80%-os tulajdonrészt vásárolt a cseh vállalatnál. A tranzakció mögött állami támogatás állt: a vállalat 150 millió euró, körülbelül 53 milliárd forint értékű hitelt vett fel a Magyar Fejlesztési Banktól, amelyhez a magyar kormány készfizető kezességet biztosított. Ruszin-Szendi Romulusz megjegyezte, hogy Szalay-Bobrovniczky Kristóf kinevezését követően megszüntette érdekeltségét, azonban a magyar és cseh üzletemberek továbbra is részt vettek a tulajdonosi struktúrában.

Hernádi Zsolt eladta csehországi repülőgépgyártó vállalatát Szalay-Bobrovniczky Kristófnak. Az új honvédelmi miniszter, Szalay-Bobrovniczky, a magyar nemzeti érdekek mellett elkötelezve, megszünteti a céges összeférhetetlenségeket.

A szakpolitikus felidézte, hogy Magyarország 2022 tavaszán tizenkét L-39NG típusú repülőgépet - nyolc kiképző és négy felderítő változatot - rendelt az Aero Vodochody gyártótól. Az első négy gépet 2024-ben, a következő négyet 2025-ben, a fennmaradó négyet 2028-ban kellett volna leszállítani. A honvédelmi miniszter korábbi nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy ezek a gépek a képességfejlesztést és a lakosság biztonságát szolgálják. Ruszin-Szendi Romulusz szerint ugyanakkor a kiképző és könnyű harci repülőgép-képesség kialakítása nem a szokásos módon történt, az üzembe állításhoz szükséges alapfeltételek sem teljesültek, a repülőgépek pedig polgári szabványú avionikai rendszerrel rendelkeznek, és hiányoznak belőlük a katonai bevetéshez elengedhetetlen adatkapcsolati, fegyver- és önvédelmi rendszerek.

Ruszin-Szendi Romulusz megjegyezte, hogy a gépek ideiglenes tárolását a NATO számára felajánlott hangárokban oldották meg. A szakpolitikus aggodalmát fejezte ki a kérdést illetően, hogy az L-39-es típusú repülőgépek önvédelmi rendszerek nélkül milyen potenciális veszélyeket rejtenek magukban. Emellett érdeklődött a felderítő változatok Gripen-használatával kapcsolatos tervekről, valamint arról, hogy miként biztosítják a repülőgépek tárolását és üzemeltetését, amennyiben NATO-infrastruktúrára támaszkodnak.

Ruszin-Szendi Romulusz: A fontos kérdések nem érdeklik a propagandát, mivel korrekt választ nem tudnak adni, el akarják titkolni az igazságotRuszin-Szendi Romulusz: Sok tartalékos katona hónapok óta nem kap járandóságot, most százak munkáját el is vették

Úgy véli, hogy a beszerzések nem a magyar állampolgárok védelmét szolgálják, hanem sokkal inkább egy szűk körű gazdasági és politikai érdekcsoport anyagi előnyét hivatottak biztosítani.

"Mi az oka annak, hogy nem történtek meg időben a szállítások? Ezt jelenti, ha a hadiipar magánkézben van, és nem a nemzet érdeke, hanem a profit számít? Fizetett a cég kötbért a csúszás miatt? Ha nem, miért nem? Mert az ön pénztárcája is bánta volna? A magyar állam nem azért vállalt garanciát a kölcsönre, hogy tovább gyarapodjon a hizlalt oligarchikus kismalac! Vagy mégis? Miniszter úr! A választ megkerülheti, de a felelősségre vonást aligha" - zárta sorait Ruszin-Szendi Romulusz.

Related posts