Az Egyesült Államokban a fogyasztók hangulata jelentős romlást mutatott.


A Conference Board gazdaságkutató intézet decemberi fogyasztói hangulatindexe az Egyesült Államokban csökkent, ellentétben az elemzők által előre jelzett pozitív változással.

Decemberben az amerikai fogyasztói hangulatindex 104,7 pontra csökkent, ami jelentős visszaesést jelent a novemberi 112,8 ponthoz képest. Az elemzők előrejelzései szerint a decemberi adat várhatóan javulást mutatott volna, hiszen 112,9 pont szerepelt a konszenzusban. Az index, amelyet 1985 óta számítanak, az 1985-ös állapotot 100 pontos értékkel jelöli. Decemberben mind az aktuális helyzet, mind a jövőbeli kilátások megítélése romlott. Az aktuális helyzet szubjektív értékelését mérő mutató 1,2 ponttal csökkent, és 140,2 pontra állt be. Ezzel párhuzamosan a várakozások mutatója is jelentős csökkenést mutatott, 12,6 ponttal 81,1 pontra esett vissza. Ez a mutató a fogyasztók jövedelmi, üzleti és munkaerőpiaci helyzetére vonatkozó rövid távú, hat hónapra vonatkozó kilátásait tükrözi – áll a távirati iroda beszámolójában.

A várakozások mutatószáma 80 pont alatti értéke, a hosszú távú tapasztalatokat figyelembe véve, általában a recesszió közeledtét jelzi, és a decemberi adat már közelítette ezt a kritikus szintet. A fogyasztói bizalom decemberben különösen a 35 év feletti korosztály körében csökkent, különösen a 25 ezer és 100 ezer dollár közötti háztartási jövedelemmel rendelkező csoportban. A jövedelmi skála alsó és felső végén lévő fogyasztók viszont csak minimális bizalmi változásokat tapasztaltak. Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát adja, ezért a közgazdászok kiemelt figyelmet szentelnek a fogyasztói magatartás elemzésének, amikor a szélesebb gazdasági trendeket értékelik.

Related posts