Az amerikaiak lecsaptak a belső égésű motorral rendelkező Porschékra, mint egy ragadozó a prédájára.


A benzines sportautók iránti kereslet az egekbe szökött, míg az elektromos modellek, amelyek a vásárlók számára kevésbé vonzóak, szinte mind gyengébben teljesítettek, mint az előző évben.

Bár időnként a Porsche körüli események nem mindig voltak kedvezőek, a német autógyártó mégis kiemelkedő évet zárt az Egyesült Államok piacán. A 76 157 eladott jármű új csúcsot jelent, habár ez az eredmény csupán 1%-kal múlja felül a 2023-as év teljesítményét.

A számok önmagukban nem tükrözik az egész képet; a háttérben egy figyelemre méltó trend bontakozik ki. Érdekes módon a benzines sportautók esetében tapasztalható a legnagyobb növekedés: a legendás 911-ből 20,8%-kal, míg a dinamikus 718-ból 25,9%-kal több talált gazdára, mint az előző évben. A Cayenne eladásai is kedvezően alakultak, közel 10%-os emelkedést mutatva. Ezzel szemben a többi modellnél csökkenés figyelhető meg. A Macan esetében 6,6%-os, míg a Panamera eladásainál 5,3%-os visszaesés tapasztalható. A legszembetűnőbb változás azonban a tisztán elektromos Taycan esetében mutatkozik, amelynek eladásai drámai módon, 37,3%-kal estek vissza, csupán 4 747 példányra csökkentve a forgalmazott darabszámot.

Úgy tűnik, hogy az elektromos átállás küszöbén az amerikai vásárlók lecsaptak a belső égésű motorral működő Porsche sportautókra, mintha csak az utolsó darabokat igyekeznének megmenteni, hogy ne maradjanak le róluk. Eközben a kevésbé izgalmas, vagy éppen elektromos alternatívák iránti kereslet csökkenést mutat. Ne felejtsük el, hogy a Taycan mellett a Macan második generációja, amely tavaly debütált, kizárólag elektromos hajtással érhető el.

Related posts