A tizenévesek hajnalig tartó TikTokozása most véget ér: a platform új intézkedéseket vezet be ennek megakadályozására.


A TikTok új kezdeményezése a tinédzserek védelme érdekében meditációs gyakorlatokat és este 10 órás használati korlátozást vezetett be. Ezzel párhuzamosan a platform Mentális Egészségügyi Oktatási Alapját is fejleszti, hogy a fiatalok tudatosabban kezelhessék mentális jólétüket.

A TikTok nemrégiben elindította egy új kezdeményezés tesztelését, amely az éjszakai limit és a meditációs gyakorlatok integrálására fókuszál az applikáción belül. A célja az volt, hogy a fiatal felhasználókat arra ösztönözze, hogy ne az éjszakai videózásra pazarolják az időt, hanem inkább rakják le a telefonjukat, és töltsenek időt a pihenéssel. A teszt tapasztalatai alapján a résztvevők 98 százaléka úgy döntött, hogy a meditációs funkciót folytatja, így most ez a lehetőség széles körben elérhetővé válik a felhasználók számára.

Kutatások szerint a tudatos meditáció jelentős mértékben hozzájárulhat az alvásminőség javításához, függetlenül a felhasználó korától. Ennek jegyében bevezetjük a "Meditáció az Alvásórákban" funkciót minden felhasználónk számára. Külön figyelmet fordítunk a 18 év alatti fiatalokra, akiknél alapértelmezés szerint aktív lesz ez a beállítás. Ha egy tinédzser úgy dönt, hogy este 10 óra után használja a TikTokot, a Neked hírfolyamát egy vezetett meditációs gyakorlat fogja megszakítani, amely segít neki a nyugodt éjszakai pihenés elősegítésében. Amennyiben a fiatal a kezdeti emlékeztető után továbbra is a platformon marad, egy második, nehezebben figyelmen kívül hagyható, teljes képernyős értesítést kap. A felnőtt felhasználók bármikor aktiválhatják az Alvásórák funkciót a Képernyőidő beállítások menüpontjában.

- Az indoklás a TikTok oldalán elérhető.

A program keretein belül együttműködnek a TikTok-on aktív gyermekpszichiáterrel, dr. Willough Jenkinsszel (@drwilloughjenkins), hogy szemléltessék a Meditation in Sleep Hours funkciót a gyakorlatban.

A TikTok másik nagy bejelentése Mentális Egészségügyi Médiaoktatási Alapjának globális kibővítése. 2,3 millió dolláros adományt nyújtanak hirdetési kreditek formájában 31 mentális egészségügyi szervezetnek, 22 országban, világszerte, hogy segítsék őket abban, hogy még informatívabb mentális egészségügyi tartalmakat hozzanak létre a közönség számára.

Az Egyesült Államokban a támogatásban részesülő szervezetek a következők:

A TikTok 2023-ban elindította mentális egészséggel foglalkozó kezdeményezését, amely azóta lenyűgöző, több mint 173 millió megjelenítést ért el. Ennek következtében a platformhoz több mint 600 000 új követő csatlakozott, és több mint 200 000 látogatást generáltak a kapcsolódó weboldalakon. Ezen kívül 486 új önkéntest toboroztak, mindezt pedig a 7,3 millió dolláros adománygyűjtés eredményeként érték el.

A TikTok jelentős mértékben hozzájárult a Szövetség elérhetőségéhez és hatékonyságához. A platform segítségével több mint 44 millió emberrel sikerült kapcsolatot teremtenünk, ezzel példátlan tudatosságot generálva az étkezési zavarokkal kapcsolatban. Ez a megnövekedett láthatóság valós támogatássá alakult, lehetővé téve számunkra, hogy egyre több egyént és családot kapcsoljunk össze a létfontosságú erőforrásokkal, amelyekre szükségük van.

„Kérlek, tedd a sajátoddá a mondandódat!” – figyelmeztetett Johanna S. Kandel, a Nemzeti Szövetség az étkezési zavarokért alapítója és vezérigazgatója.

Az Active Minds csapata izgalmas tervekkel készül, hogy a TikTok hirdetési krediteket kihasználva sokszínű és tartós hirdetéseket indítson. Ezek a hirdetések a mentális egészség fontosságát helyezik a középpontba, kiemelve a mentális egészségügyi szünetek jelentőségét és növelve a figyelmet a legfontosabb erőforrásainkra. Örömmel mutatjuk be programjainkat és kezdeményezéseinket, amelyek célja, hogy a fiatalokat inspiráljuk a saját jólétük prioritássá tételére. Ezzel a megközelítéssel nemcsak hogy elérjük és oktatjuk a TikTok közönségét, hanem összhangban is vagyunk küldetésünkkel, amely a mentális egészség új korszakának előmozdítására összpontosít.

- osztotta meg véleményét Jessica Mayorga, az Active Minds marketingigazgatója.

Hasonló funkciót utoljára a YouTube tesztelt, azonban ők még nem terjesztették ki a nyilvánosságra a fejlesztést.

Related posts