A Fehér Lótusz című sorozatban a szexjelenetek sosem véletlenszerűek; minden egyes intim pillanat mögött egy szakszerű intimitás-koordinátor áll. Az ilyen szakemberek nélkül az érzelmi mélység és a hitelesség gyakran eltűnhetne, hiszen az intimitás megjel


Manapság elengedhetetlen, hogy a szexjeleneteket a résztvevők közötti szoros együttműködéssel rögzítsék – ahogyan azt Walton Goggins és Aimee Lou Wood ágyjelenetében is láthatjuk A Fehér Lótusz című sorozatban.

Hawaii és Szicília után a következő állomásunk Thaiföld egyik varázslatos szigete, ahol a Fehér Lótusz harmadik évada bontogatja szárnyait. A sorozat középpontjában a tehetős, mégis számos kihívással küzdő turisták állnak, akik a luxus és a problémák határvonalán egyensúlyoznak. Az antológiasorozat legfőbb vonzereje a külső pompázatos táj és a belső, sokszor sötét valóság közötti éles ellentét, amely lehetővé teszi, hogy a nézők belelássanak a látszólag tökéletes élet mögötti emberi gyarlóságokba. Az erotika itt sem maradhat ki a képből; az évad egyik legemlékezetesebb pillanata a második epizód szexjelenete, amely komoly feltűnést keltett. Ezen esemény kapcsán pedig megjelent egy új szakma is: az intimitás-koordinátorok, akik a szexuális jelenetek biztonságos és kényelmes lebonyolításáért felelnek.

A jelenetben egy titokzatos, mogorva és életunt Rick (Walton Goggins) és fiatalabb, életvidám párja, Chelsea (Aimee Lou Wood) szeretkezik. A helyzetet a jelentős korkülönbség okozta feszültség még izgalmasabbá tehetné, de itt lép színre Miriam Lucia, a produkció intimitás-koordinátora. De miről is szól ez a szerep? A 2017-es Weinstein-botrány nyomán világossá vált, hogy a színésznők milyen kiszolgáltatott helyzetben vannak az intim jelenetek forgatása során. Ilyenkor nehezen meghatározható, mi az, ami valóban elengedhetetlen a történethez, és mikor válik visszaéléssé egy rendező vagy producer hatalommal való élése. Ebből fakadóan egyre többen követelik, hogy az ilyen jeleneteket biztonságos, professzionális keretek között valósítsák meg. A londoni Carey Dodd Associates ügynökség volt az első, amely kampányt indított a megfelelő szakmai irányelvek kidolgozásáért, amelynek megalkotásában Ita O’Brien játszott kulcsszerepet.

Ez kétségtelenül kiemelkedő állásfoglalás lett volna, ha nem lett volna mellette egy partner a szakmában. Az HBO-nál azonban lényegesnek tartották, hogy ezeket az elképzeléseket a gyakorlatba is átültessék, így a Trónok harca is ennek szellemében készült - Miriam Lucia közreműködésével, aki a A fehér lótuszban is tevékenykedik. Ez a megközelítés kifejezetten jót tett a produkciónak, hiszen a sorozatban a szexuális tartalom kulcsfontosságú szerepet játszott. Több színésznő is megosztotta tapasztalatait, miszerint sok jelenet kellemetlen volt számukra, de a forgatás során nyújtott segítség nélkül még nehezebb lett volna a helyzet. Most térjünk vissza A fehér lótuszhoz, ahol további részletek derülnek ki arról, hogyan is működik ez a folyamat.

"Azt hittük, hogy a dolgoknak így kellene alakulniuk. Eddig sosem tapasztaltuk, hogy Rick bármilyen gyengédséget mutatott volna Chelsea iránt, ezért különösen lényeges, hogy ne csak a fizikai vonzalom, hanem az érzelmek is megjelenjenek, és láthassuk a szeretet kifejeződését" - osztotta meg a színésznő.

Miriam Lucia volt az, aki figyelmesen végighallgatta a két színész elképzeléseit a jelenetről, majd összehangolta azokat Mike White rendezővel és az operatőrrel. Ő tervezte meg a szükséges koreográfiát, és ott volt a jelenet visszanézésénél is, amikor a színészek elemezték a felvételt. A visszajelzések nemcsak a szereplők, hanem a közönség részéről is egyértelműen lelkesek voltak, hiszen a nézők egyszerűen imádták ezt a jelenetet. Persze, ehhez az is hozzájárult, hogy Walton Goggins színészi teljesítménye gyakorlatilag sosem hagy kétséget afelől, hogy hibátlan.

Related posts