Négy hétre leáll a Keleti pályaudvar működése.

Felújítási munkálatok miatt augusztus 25-től négy hétre bezár a Keleti pályaudvar – tájékoztatott a MÁV-csoport vezérigazgatója egy hétfőn közzétett videóban. Hegyi Zsolt emlékeztetett arra, hogy tavaly nyár végén és ősz elején két mozdony kisiklása rávilágított a pályaudvar sürgős felújításának szükségességére, mivel ez az ország legforgalmasabb vasútállomása. E problémák miatt indította el a Keleti-programot, amely az ősszel kezdődött. A következő hetekben a pályaudvar műszaki állapotának javítása érdekében teljes lezárás mellett dolgoznak a szakemberek. A tervezett munkálatok során váltókat, vágányokat és felsővezetéket cserélnek, olyan jelentős beavatkozásokra van szükség, amelyek hosszú távon biztosítják a Keleti pályaudvar zökkenőmentes működését. Hegyi Zsolt hangsúlyozta, hogy a lezárás sosem ideális időpont, hiszen az utazási idő növekedésével és kényelmetlenségekkel jár. A vezérigazgató az utasok türelmét kérte, és jelezte, hogy a rákosrendezői vágányzárhoz hasonlóan most is készülnek alternatív Volánbusz-járatokkal, szoros együttműködésben a BKK-val. A Keleti-program a MÁV 2025-ig terjedő legnagyobb pályakarbantartási projektje, amelynek keretében a megszokott járatok átmenetileg nem a Keleti pályaudvarról indulnak. A forgalmi változások különösen érintik a győri, pécsi, hatvani-miskolci és újszászi-békéscsabai vonalakat, és a MÁV-csoport több átadópontot alakít ki Budapesten, amelyek jól kapcsolódnak a HÉV és Volánjáratokhoz, valamint a BKK szolgáltatásaihoz. A közlemény szerint ez lesz a 2019-es felújítást követő legnagyobb beruházás, amely főként a műszaki, kisebb részben pedig az utasforgalmi területeket érinti. A teljes forgalomszünetelés alatt, szeptember 20-ig, éjjel-nappal dolgoznak a szakemberek. Cserélnek síneket, váltókat és több mint 2000 talpfát, pótolják az ágyazatot, és ágyazatrostálást végeznek három kilométernyi szakaszon. A vágányok szabályozása 14 kilométer hosszan, míg a felsővezetéki hálózat javítása mintegy 16 kilométeren lesz szükséges. Továbbá az elektromos elosztóberendezések karbantartását és cseréjét is tervezik, valamint távfelügyeleti rendszerbe kötik őket. A pályaudvar 1. és 2. vágányai közötti peront is átépítik, és a perontetők karbantartására, valamint a peronok járdáinak javítására is sor kerül. Az iskolai ingázás ideiglenes forgalmi rendjének megszervezésére több megoldás áll rendelkezésre, figyelembe véve a nyári távolsági forgalom átirányítását is, így a felújításokat tudatosan az iskolai szünet végére időzítették.