Minden nő álma, a kedvenc ruházati webshop végre megnyitotta fizikai boltját! Azonban nem mindenki osztozik a lelkesedésben.

Az elegáns ötvenen túli nők tudják, hogy bizonyos ruhadarabok nemcsak a stílusukat, hanem a megjelenésüket is befolyásolják. Vannak olyan darabok, amelyeket érdemes elkerülniük, mert nemcsak, hogy öregítenek, de előnytelen hatást is kelthetnek. A tudatos ruhaválasztás kulcsa a fiatalos és kifinomult megjelenés megőrzése.
A Shein neve eddig elsősorban az internet világában terjedt el: ez a kínai fast fashion óriás néhány év leforgása alatt világméretű népszerűségre tett szert megfizethető áron elérhető, divatos ruhadarabjaival.
A márka eddig csupán rövid ideig tartó pop-up üzletekben találkozhatott a közönséggel, most azonban új szintre lép: állandó boltja nyílik Franciaországban. Ez a lépés mérföldkő a Shein életében - azonban egyúttal komoly fejtörést okoz a helyi divatkereskedőknek.
A cég megállapodást kötött a Société des Grands Magasins (SGM) áruházlánccal, így november elején Párizs belvárosában, a BHV hatodik emeletén nyitja meg első állandó üzletét. Nem állnak meg itt: a dijoni, grenoble-i, reimsi, limoges-i és angers-i Galeries Lafayette áruházakban is helyet kapnak majd a Shein kollekciói.
Frédéric Merlin, az SGM elnöke úgy véli, hogy a márka bevezetése új, fiatalabb vásárlói rétegeket hódít meg az üzletekben. Ez a lépés kedvező a lánc számára, azonban komoly kihívás elé állítja a francia divatmárkákat.
A helyi kiskereskedők ugyanis már most is nehezen tartják a versenyt a Zarával és más multinacionális óriásokkal. Több francia fast fashion lánc, például a Jennyfer és a NafNaf, fizetésképtelenségi eljárás alá került. A Shein 12 eurós ruhái és 20 eurós farmerei pedig még inkább elszívhatják a vásárlókat a kisebb boltok elől - különösen a gazdasági nehézségekkel küzdő fogyasztók körében.