Az egyéni vállalkozás megszüntetése után lehetőség nyílik arra, hogy új vállalkozást indítsunk egy éven belül. Ez az eljárás lehetőséget ad arra, hogy a korábbi tapasztalatainkat felhasználva újra formáljuk üzleti elképzeléseinket, és friss lendülettel vá

Tisztelt Szakértő! Egy magánszemély, aki egyéni vállalkozást alapított, jelenleg 36 órás munkaviszonnyal rendelkezik. A szükséges 25T1041-es nyomtatványt már benyújtotta az illetékes területi kamarához, és a regisztrációja is megtörtént. Az indítást követő napon azonban észrevette, hogy csak az alanyi mentességet választotta, az átalányadózást viszont nem jelölte meg. Ezt követően megszüntette az egyéni vállalkozását, benyújtotta a megfelelő változásbejelentést a 1041-es nyomtatványon, és a tevékenységet ez idő alatt nem folytatta, számlát sem állított ki. A vállalkozás a megszüntetési kérelem benyújtását követően azonnal megszűnt. A kérdés az, hogy a később, online ügysegéden elindított új vállalkozás esetében, ahol már az átalányadózást is megfelelően jelölte, helyesen járt-e el. Tekintettel arra, hogy az előző vállalkozását megszüntette, és tevékenységet nem folytatott, az új vállalkozás adózási módjára vonatkozó döntése helyesnek mondható. Fontos azonban, hogy megvizsgáljuk a jogszabályi hátteret is. A 2012. évi CLV. törvény alapján, ha egy vállalkozás tevékenysége megszűnik, akkor az adószám törlésével automatikusan megszűnik a kamarai nyilvántartás is, de a regisztráció törlését a kamaránál külön kérni kell. Az e-papír felületen az önkéntes tagság megszüntetésére vonatkozó menüpontot kell választania a törléshez. A második 25T1041-es nyomtatvány benyújtása után, az önkormányzat felé a tevékenység megkezdését csak a második vállalkozás esetén jelentette be, hiszen az első esetben a 5 napos határidőn belül derült fény a problémára. Ha a vállalkozás bejegyzése nem történik meg megfelelően, az negatív következményekkel járhat, például büntetések, késedelmi díjak vagy az átalányadózási lehetőség elvesztése formájában. Annak érdekében, hogy az idei évben átalányadózási lehetőséget tudjon igénybe venni, javasolt, hogy az új vállalkozás bejegyzését és a tevékenység megkezdését a megfelelő határidők betartásával végezze el, és figyeljen arra, hogy minden szükséges dokumentumot határidőre nyújtson be. Emellett érdemes konzultálnia egy adószakértővel a további lépések és a jogszabályi előírások pontos betartása érdekében.