Kreatív Online - A Corvinus új arculata nem mindenki tetszését nyerte el, ezért petíciót indítottak, hogy visszaállítsák a régi dizájnt.

"Új lendület, felfedező szellem és hagyományteremtés: a Corvinus Egyetem friss arculattal lép a jövőbe" - ezzel a figyelemfelkeltő címmel mutatta be vizuális megújulását a Corvinus Egyetem, ahogy azt a Telex is kiemelte.
Az intézmény hivatalos weboldalán található tájékoztatás alapján "a kezdeményezés és a hagyományok értékeinek harmonikus összhangja egy vizuálisan vonzó arculat kialakítását szolgálja, amely elősegíti az egyetem célkitűzéseit a hazai és nemzetközi felsőoktatási színtéren való feltűnőbb megjelenés érdekében."
Az új arculati színek a frissesség, a kezdeményezés és a kíváncsiság értékeit ötvözik a tudás és a hagyomány mélyebb jelentésével, mindezt az ikonikus építészeti elemek ihlette, íves kompozíciók keretein belül. Az új vizuális identitás nem csupán a logót helyettesítette, hanem annak egyszerűsített verzióját kínálja. Az átgondolt márkastratégia magában foglal egy új fotóstílust, valamint különféle kreatív alkalmazásokat, amelyek egészen az ajándéktárgyakig terjednek. A Corvinus Egyetem új arculata egy elismert, nemzetközi felsőoktatási referenciákkal bíró grafikai ügynökség munkájának eredménye.
Az egyetem friss hírei alapján az arculat megújulása szoros együttműködésben zajlott a Corvinus közösségével. A folyamat 2024 őszén vette kezdetét egy inspiráló workshop keretein belül, amelyen az egyetem különböző kulcsszereplői vettek részt. A résztvevők között voltak hazai és nemzetközi oktatók, kutatók, valamint a hallgatók mindkét csoportjának képviselői, valamint alumnik és egyetemi vezetők is. Decemberben a diákszervezetek képviselői, a Szenátus tagjai, valamint az egyetem közép- és felsővezetői is lehetőséget kaptak arra, hogy megismerkedjenek a tervezett új irányvonalakkal, és megosszák véleményüket a javaslatokról.
"A Corvinus épületeit felkeresők már többféle felületen és formában találkozhatnak az egyetem öt év után megújult arculatának elemeivel. A letisztultabb logóval, az élénkebb színekkel, a fotókat és kreatívokat kiegészítő ívvel, és a kiegészítő kreatív felületeken, arculatos ajándéktárgyakon megjelenő új, kitárt szárnyú hollóval" - írják.
Az új arculati tervezet nem találta meg a helyét az egyetem közösségében, így a "petíciót aláíró hallgatók, oktatók, öregdiákok és a Budapesti Corvinus Egyetem támogató közössége" levelet intézett Bruno van Pottelsberghe rektorhoz. A petícióban kifejezik aggodalmukat az új design miatt, és arra kérik a vezetőséget, hogy vizsgálják felül a bevezetését, világosítsák meg a döntéshozatali folyamatot, valamint a változásokkal járó pénzügyi hatásokat. Emellett hangsúlyozzák, hogy fontos lenne bevonni az egyetemi közösséget az ilyen jelentős döntésekbe, és aktívan kérni a véleményüket és javaslataikat. Végül kérik, hogy állítsák vissza a 2021-ben bevezetett vizuális identitást, vagy dolgozzanak ki egy olyan alternatívát, amely hűen tükrözi a Budapesti Corvinus Egyetem megbecsült hírnevét és értékeit.