Csupán néhány teszt? Bortoleto nem izgul | M4 Sport

A Sauber új versenyzője, Gabriel Bortoleto nem érez nyomást amiatt, hogy több kollégájával ellentétben alig volt lehetősége privát tesztelésre a Forma-1-es debütálása előtt. Kifejtette, hogy hasonló kihívásokkal találkozott már a kisebb kategóriákban, és ezeket eddig mindig sikerült leküzdenie.
Az utóbbi években folyamatosan napirenden van a kérdés, miként tudják az újoncok a királykategóriában felkészülni az aktuális szezonra. A helyzet különösen nehéz, hiszen a tesztelésre vonatkozó szigorú korlátozások őket is érintik, és a rutinos versenyzőkhöz hasonlóan csupán egy és fél hivatalos kollektív tesztnap áll rendelkezésükre az évad kezdetén.
A csapatok gyakran privát edzésekkel próbálják fejleszteni sportolóik teljesítményét. Azonban nem minden egyesület engedheti meg magának ezt a luxust, és ha mégis, akkor is jellemzően kevesebb időt töltenek el a pályán, mint a vezető csapatok. Ezeken a zártkörű edzéseken általában olyan tehetségek kapnak lehetőséget, akik pilótaakadémiák tagjaiként készülnek a versenyekre.
Bár Gabriel Bortoleto a McLaren fiatal tehetségeként fejlődött, a narancssárga csapatnál csupán néhány edzésen vehetett részt. Ezután az Audi/Sauber csapata leigazolta őt, és csak a 2024-es szezonzáró utáni újoncteszten debütált a csapat színeiben.
A 2025-ös újoncok közül ő teljesítette a legkevesebb kilométert a bemutatkozás előtt, de ez a tény nem hatja meg. Sőt, meglepő módon azt mondja, hogy ez a helyzet ismerős számára, hiszen már korábban is kezelt hasonló kihívásokat. "Ha őszinte akarok lenni... ez nem igazán foglalkoztat! Ugyanez volt a helyzet a Forma-3-ban és a Forma-2-ben is. Valójában sosem voltak magántesztjeim" - osztotta meg tapasztalatait.
"Az F3 előtt két-három napot teljesítettem GP3-as autóval, ami azért eléggé más volt, mint a Forma-3-as. De aztán az F2 előtt drága volt egy nap a GP2-es autóval, 30-35 ezerbe kertült, nem volt lehetőségem arra, hogy több napot teszteljek" - tette hozzá.
"Szóval nekivágtunk a szezonelőtti teszteknek Bahreinben és végül nagyon jól sikerült. Egyértelmű, hogy keményebben kell dolgoznod és gyorsabban kell alkalmazkodnod, ha kevesebbet készülhettél, mint a többiek. De attól még hátrány, nem igaz? Az F2-es szezonom elején is láthattuk, hogy voltak problémák, amelyek nem jöttek volna elő, ha lett volna pályatapasztalatom" - magyarázta.