A Tesla-tulajdonosok hangos ellenállásba kezdtek Elon Musk döntéseivel szemben, és határozottan kifejezik nemtetszésüket.


A Tesla-tulajdonosok között egyre nagyobb számban választják azt az utat, hogy megszabadulnak a gyári emblémáktól, és saját ízlésük szerint más autógyártók logóival díszítik járműveiket. A közösségi médiában egyre több olyan Tesla bukkant fel, amelyeken például Audi, Mazda vagy Honda emblémák tűnnek fel, így megjelenítve a tulajdonosok egyedi stílusát és kreativitását.

Bár az autógyártók logóinak cseréje nem számít újdonságnak, az utóbbi időszakban különösen népszerűvé vált a Tesla-tulajdonosok körében. Számos ember számára ez a lépés a tiltakozás kifejeződése, míg mások attól félnek, hogy a Musk-kal való kapcsolat miatt autójuk könnyen rongálás célpontjává válhat – számol be róla az Electrek.

Több Tesla-tulajdonos matricákkal jelzi, hogy autójukat még azelőtt vásárolták, hogy Elon Musk politikai szerepvállalása miatt megváltozott volna a márka megítélése. Megnőtt a kereslet az olyan matricák iránt, amelyeken ez olvasható: "Ezt az autót még azelőtt vettem, mielőtt Elon megőrült." Egy ilyen termékeket árusító vállalkozás szerint napi több száz darabot értékesítenek, mivel a Tesla-tulajdonosok egyre inkább szeretnének elhatárolódni a márka vezetőjétől.

A Tesla értékesítési adatai már egyértelműen tükrözik a változásokat. Skandináviában, ahol az elektromos autók iránti kereslet kifejezetten magas, a Tesla eladásai drámai mértékben csökkentek: Svédországban 44%-kal, míg Norvégiában 38%-kal esett vissza az értékesítési volumen az előző év hasonló időszakához viszonyítva - írja a Portfolio.hu.

A Tesla az elmúlt hónapokban komoly kihívásokkal néz szembe. Az eladások csökkenése, a Cybertruck vegyes fogadtatása és a részvényárfolyam 30%-os esése 2025 eleje óta arra késztette a vállalatot, hogy agresszív árazási stratégiát alkalmazzon.

Az austini székhelyű vállalat jelenleg 0 dolláros kezdőrészlettel és akár 0%-os THM-mel próbálja ösztönözni a Model 3 eladásait. Azok a vásárlók, akik jogosultak a 7500 dolláros EV adójóváírásra, még kedvezőbb feltételekkel vásárolhatnak - számol be róla a Jalopnik.

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA) által közzétett januári regisztrációs adatok alapján a Tesla új autóeladásai drámaian, 45%-kal csökkentek az előző évhez képest, miközben az elektromos járművek piaca összességében 37%-os növekedést mutatott. Ez arra utal, hogy a Tesla visszaesése nem csupán a szélesebb iparági trendek következménye, hanem sajátos belső kihívásokkal is magyarázható. Az amerikai vállalat mindössze 10 000 autót értékesített az Európai Unióban, az Egyesült Királyságban, valamint a szomszédos országokban, mint Norvégia, Svájc, Liechtenstein és Izland.

Miközben Elon Musk továbbra is dominálja az amerikai közélet színpadát, a Tesla piaci teljesítménye egyre inkább visszaesik. Musk politikai aktivitása és ellentmondásos nyilatkozatai miatt sok vásárló elfordul a márkától: tüntetések zajlanak a Tesla bemutatótermei előtt, egyes autótulajdonosok pedig szabadulnak járműveiktől, míg mások egyszerűen ignorálják a márkát. A Tesla, amely egykor az innováció és a modern gondolkodás jelképe volt, sajnos ma már egyre inkább megosztóvá vált.

Related posts