A MÁV új innovatív megoldásokat vezet be a balatoni vasútállomásokon.

Szektorokra osztja a peronokat tizenegy balatoni állomáson a MÁV a nyári szezon kezdetétől. A vasúttársaság indoklása szerint a gyorsabb utascsere, a jobb menetrendszerűség és a kerékpáros utazás segítése érdekében.
A MÁV-csoport legfrissebb közleménye alapján a nyári szezon beköszöntével a peronokat szektorokra osztják, hogy javítsák az utascserét, növeljék a menetrendi megbízhatóságot, és támogassák a kerékpáros utazást. Az új rendszer nyolc dél-balatoni és három északi parti vasútállomást, valamint megállóhelyet érint, így a várakozási idő csökkentésére és a kényelmesebb utazásra számíthatnak az utasok.
Az utasok a peronokra - egyelőre tesztjelleggel - kihelyezett, mintegy százötven darab statikus és dinamikus utastájékoztatási eszköz segítségével kaphatnak tájékoztatást a vonatok, valamint az egyes kocsik pontos megállási helyéről. A következő állomásokra helyezik ki:
Kiemelték, hogy a közlekedés más szektorainál már hosszú ideje sikeresen alkalmazott megoldás célja többek között az, hogy "a vonatra várakozó utasok eloszlását javítva megelőzzük a zsúfoltságot, valamint megkönnyítsük a kerékpáros utasok felszállását."
Ahogy már említettük, miután Lázár János éles kritikát fogalmazott meg, és adathalász oldalnak titulálta a Holavonat.hu késéskövető weboldalt, a szolgáltatás fejlesztői hétfő éjjel azonnal felfüggesztették az oldal működését. Azonban nem sok idő telt el, és máris két új alternatíva bukkant fel a színen: a Vonatterkep.hu és a Megisholavonat.info.
A Vonatterkep.hu-n és a Megisholavonat.info-n a már megszokott formában tudják követni, hogy merre jár a vonat. A különböző járatokat színes pöttyök jelzik:
A korábbi térkép, a Holavonat.hu fejlesztői kedd reggel élesítették a Mégis hol a vonatot. Azt írták, az oldal az EMMA elérhető adatait használja, legfeljebb percenként kéri le azokat, és pontosabban lehet látni az országban működő vonatokat. "Tervezünk további fejlesztéseket is, hogy minél könnyebben használható legyen, és több információt el lehessen benne érni" - írták a fejlesztők. Hozzátették, hogy a MÁV próbálja elrejteni az adatokat, beleértve a késéseket is.