Honda ZR-V e:HEV: A hiányzó láncszem A Honda ZR-V e:HEV bemutatja a jövő autózásának izgalmas vízióját, amely ötvözi a modern technológiát és a praktikus dizájnt. Ez a modell nem csupán egy újabb SUV a piacon; inkább egy innovatív megoldás, amely a fennt


Az új crossover méreteiben a nagyobb CR-V-hez hasonlít leginkább: mindössze 14 cm-rel rövidebb nála, viszont a HR-V-hez képest 23 centivel hosszabb. Összességében a jármű a márka friss dizájnnyelvét tükrözi: a keskeny fényszórók, a vonzó fekete hűtőmaszk és az impozáns embléma mellett a frontrész ívei és élei igazán figyelemfelkeltő összhangot alkotnak.

Az oldalnézet igazán összhangban van a formákkal, hiszen a tető vonala lágy ívekkel játszik, míg a hátsó oszlopok egyszerűségükben is elegánsak, mentesek mindenfajta túlzástól.

Ugyanez mondható el a farrészről is: elegánsan megdöntött szélvédő, szép tetőspoiler, formás hátsó lámpák. Na és a mindig nyerő dupla kipufogó, impozáns krómkeretekkel. Mindezt összegezve viszont azt is kimondhatjuk, hogy az autó külsején nyomokban sem lelhető fel az a bizonyos szedán/SUV kombináció; ez egy tipikus crossover fazonja, akárhonnan is nézzük.

A belső térben végre megjelenik a szedános dizájn, ami igazán figyelemre méltó. Különösen az ülések elhelyezése tűnik ki, hiszen azokat elöl és hátul is alacsonyabbra pozicionálták, eltérően a klasszikus SUV modellektől.

Ez kétségtelenül hozzájárult a jármű stabilitásának javulásához; azonban a ki- és beszállás folyamatát kissé kényelmetlenné tette, főleg, ha az igazi szabadidős modellekkel vetjük össze. A négy ülés komfortja viszont kifogástalan: hosszú ülőfelületek, hátul is megfelelő oldaltartás és tágas középső kartámlák gondoskodnak arról, hogy az utazás mindig kényelmes legyen.

Ami pedig a kezelőszerveket illeti: a nyomógombos-billenőkapcsolós váltópult ugyanaz, mint a CR-V-ben, a négypozíciós menetmód-választó (Eco, Normal, Sport, Snow) és a Honda SENSING vezetéstámogató/biztonsági csomag szintén. Utóbbi jelenleg az egyik legfejlettebb hasonló rendszer a világon, adaptív tempomattal, sávtartó automatikával, holttérfigyelővel, koccanásgátlóval, táblafelismeréssel, dugóasszisztenssel, miegymással.

A műszerfal modern, digitális kialakítású, de a klasszikus kör alakú sebesség- és fordulatszámmérő megtartja autentikus autós hangulatát. Közöttük pedig rengeteg hasznos információ érhető el, ami még inkább fokozza a vezetési élményt. Ugyanez vonatkozik a 10,2 colos központi kijelzőre is, amely alapfelszereltségként tartalmaz navigációt és tolatókamerát, valamint a hibrid rendszer működésének részleteit. Az eszköz emellett teljes körű telefon-konnektivitást és wifi-hotspot funkciót is kínál, így mindig online maradhatunk az utazás során.

A végére még annyit, hogy a kétzónás légkondi pultja hál 'istennek klasszikus tekerentyűs, ülésfűtő gombokkal kiegészítve.

Az autó kizárólagos e:HEV hajtásláncát már a HR-V és a CR-V tesztjei során megismerhettük. Működése itt is ugyanolyan, tehát a kétliteres benzinmotor lényegében az elsődleges meghajtást biztosító villanymotor áramfejlesztőjeként szolgál. Szükség esetén - nagy sebességnél, hosszabb távon - azonban közvetlenül is be tud kapcsolódni a hajtásba. A rendszer része egy miniakkumulátor is, amely nagyon gyorsan feltöltődik menet közben; az autó így szinte mindig elektromos üzemben indul, és teszi meg az első métereket.

Városi forgalomban pedig - a lassításkor/fékezéskor automatikusan beinduló rekuperációnak köszönhetően - rövid távokon kizárólagos energiaforrásként szolgál, de a visszatermelés szintje kézileg is szabályozható a volán mögötti fülek segítségével. Az okos rendszer egyik hozadéka az 57 literes tankból kinyerhető kb. 900 kilométeres hatótávolság. Ami pedig a váltót illeti, tulajdonképpen nem is váltó, hanem egyfokozatú fordulatszám-csökkentő áttétel, mivel a villanymotor akár 14 ezer fölötti fordulatszámra is képes.

A rendszer kiemelkedő előnye a kedvező fogyasztás, ami nemcsak a városi forgalomban mutatkozik meg. A teszt során megtett ötszáz kilométerből körülbelül kétharmadot országutakon és autópályán teljesítettem, váltogatva az Eco, Normal és Sport üzemmódokat (a "havas" üzemmódra márciusra nem volt szükség). Ennek eredményeként 6,2 literes átlagfogyasztást értem el, amiért egy szavam sem lehetett. Főleg, hogy a jármű 180 mm-es hasmagasságát kihasználva néhány könnyed határszemlét is lebonyolítottam a hét folyamán...

Related posts