Hétfőn országos sztrájkba lépnek a Volkswagen munkatársai - számolt be a Világgazdaság.
A tömeges elbocsátások, a bércsökkentések és a gyárbezárásokkal kapcsolatos fenyegetések komoly feszültséget eredményeztek. A Volkswagen németországi összes gyárát sújtja a sztrájk, amely a dolgozók jogaiért és jövőjéért folytatott harc szimbólumává vált.
Hétfőn figyelmeztető sztrájk kezdetét jelenthetik be a Volkswagen munkavállalói németországi gyáraikban – tájékoztatott az IG Metall szakszervezet. Ez az esemény 2018 óta az első jelentős munkabeszüntetésnek számít a Volkswagen hazai üzemében. A döntés arra utal, hogy a konfliktus a vállalat és dolgozói között egyre fokozódik, amely a tömeges elbocsátások, bércsökkentések és az esetleges gyárbezárások miatt robbant ki – írja a Reuters.
A Volkswagen dolgozóinak képviselői november 22-én hozták meg azt a határozatot, hogy december elejétől korlátozott sztrájkokat indítanak. E döntés hátterében az áll, hogy a vezetőséggel folytatott tárgyalások során nem sikerült előrelépést elérniük.
- jelentette ki Thorsten Groeger, az IG Metall tárgyalója.
A német autógyártó legfrissebb közleményében hangsúlyozta, hogy továbbra is elkötelezett a konstruktív párbeszéd mellett, amely elengedhetetlen a fenntartható és mindkét fél számára kielégítő megoldások kidolgozásához. A vállalat kifejtette, hogy tiszteletben tartja munkavállalóinak jogát a figyelmeztető sztrájkban való részvételre, és ennek érdekében megtette a szükséges intézkedéseket az ügyfelek alapvető szolgáltatásainak biztosítása, valamint a sztrájk következményeinek minimalizálása érdekében.
Az IG Metall szakszervezet a múlt héten olyan intézkedéseket javasolt, amelyek szerinte 1,5 milliárd euró (mintegy 620 milliárd forint) megtakarítást eredményeznének, beleértve ebbe a 2025-re és 2026-ra vonatkozó bónuszokról történő lemondást is. A javaslatcsomagot az autógyártó elutasította.
A Volkswagen 10 százalékos bércsökkentést szeretne végrehajtani, azzal érvelve, hogy a költségek csökkentésére és a nyereség növelésére van szüksége, hogy megvédje piaci részesedését az olcsó kínai verseny és az európai autók iránti kereslet csökkenése miatt. Ráadásul azzal is fenyegetőzik, hogy 87 éves története során először bezárja egy németországi üzemét.
A Volkswagen dolgozói a végsőkig is elmehetnek
"A Volkswagen lángra lobbantotta a kollektív szerződéseinket, és ahelyett, hogy három kollektív tárgyaláson keresztül próbálná meg eloltani a tüzet, az igazgatótanács inkább egy hordó benzint öntött a lángokba" - fogalmazott Groeger, bemutatva a szakszervezet véleményét.