F1 Kibeszélő: Norris diadala, Leclerc lelassult, Hamilton kiábrándult – Totalcar A legutóbbi Forma-1-es verseny izgalmas fordulatokat hozott, hiszen Lando Norris egy lenyűgöző csatát vívott, amely végül győzelmet eredményezett számára. Charles Leclerc vi


Leclerc vezetéssel indult, de végül McLaren csatával zárult a nyári szünet előtti utolsó F1-es nagydíj. A Hungaroring az elmúlt évekhez hasonlóan ezúttal is szolgáltatott izgalmas történéseket! Lássuk hát a Forma 1-es Magyar Nagydíj legfontosabb beszédtémáit.

A hétvége előtt úgy látszott, hogy a Magyar Nagydíj kulcsfontosságú fordulópontot jelenthet a világbajnoki versenyfutásban. Oscar Piastri 16 pontos előnnyel érkezett, és ha sikerülne diadalmaskodnia, jelentős, majdnem egy futamgyőzelemnyi távolságot építhetne ki csapattársa, Lando Norris előtt. Ugyanakkor, ha Norris teljesít jobban, akkor a hátránya egy számjegyűre csökkenhet, izgalmasabbá téve a küzdelmet.

Bár pénteken még Norris tűnt a gyorsabbnak, az időmérő során Piastri megelőzte őt, és a verseny elején úgy tűnt, hogy az ausztrál pilóta előnyben van. Azonban Norris egy okos kiállásos stratégiát választott, és az utolsó körökben sikerült megvédenie pozícióját, még akkor is, amikor a friss gumikon versenyző Piastri gyorsan közelített hozzá.

Norris ezzel a nehéz helyzetből kihozott győzelmével egy jelentős csatát vívott meg, amely valószínűleg új reménnyel tölti el a nyári szünet előtt. Az év kezdetén a versenyző számos kihívással nézett szembe, és talán saját magában is kétségeket táplált. Ez a siker most igazán jól jött neki, és segíthet neki visszanyerni önbizalmát.

A futam utolsó köreinek egyik legizgalmasabb jelenete volt, mikor a Norrist üldöző Piastri egy bevetődős előzéssel próbálkozott az egyes kanyarban, de végül majdnem kiütötte a csapattársát. Bár a baleset szerencsére elmaradt, az ijesztő incidens újra ráirányította a figyelmet arra, ahogy a McLaren a versenyzői közötti csatákat kezeli.

A brit gárda eddig kiállt amellett, hogy a versenyzői szabadon küzdhetnek egymással addig, amíg betartják a "papaya szabályokat". Nagy kérdés volt, hogy Piastri majdnem balesettel végződő manővere sértette-e ezeket az irányelveket.

A futam után Andreas Stella csapatfőnök világos állásfoglalást tett: "Amikor két olyan kiemelkedő versenyző, mint Lando és Oscar, a nagydíjak megnyeréséért és a világbajnoki címért küzd egymással, az mindig izgalmas és szoros összecsapást eredményez. A verseny kemény, de tisztességes volt, és teljes mértékben megfelelt az általunk képviselt elveknek. Oscarnak egy kicsit megcsúsztak a kerekei, de Lando ügyesen hagyott neki helyet, tudva, hogy Oscar a határokon táncol a fékezésnél." - mondta a csapatvezető.

Még Charles Leclerc is meglepetten tapasztalta, hogy a Magyar Nagydíj időmérőjét megnyerte, ám a vasárnapi verseny kezdetén úgy tűnt, a meglepetések sora nem áll meg itt. A monacói pilóta remek formában indította a futamot, sikeresen elhúzott a McLarenek elől, de a kerékcserék után drasztikus tempócsökkenéssel kellett szembesülnie – végül a dobogós helyezés is kicsúszott a kezei közül.

Leclerc a verseny során többször is utalt egy titokzatos problémára, amiért kemény kritikát fogalmazott meg a csapata irányába. Azonban a célba érkezés után már teljesen más hangnemben beszélt. "Először is, szeretném visszavonni a rádión elmondottakat, mivel azt hittem, hogy bizonyos okok miatt alakultak így a dolgok. De miután kiszálltam az autóból, részletesebb magyarázatot kaptam. Valójában egy alvázproblémával küzdöttünk, és nem volt mivel másként cselekednünk." - idézi a versenyzőt a formula.hu.

Még érdekesebb, hogy Fred Vasseur, a vörösök csapatfőnöke azt mondta, valójában nem biztosak abban, mi történt Leclerc autójával, és "meg kell érteniük" az okokat.

A rejtélyes probléma kapcsán végül George Russell egy figyelemreméltó elmélettel állt elő. A Mercedes kiválósága úgy véli, hogy a Ferrari a pályára küldött Leclerc esetében túlzottan alacsony hasmagasságot alkalmazott, ami a padlólemez gyorsabb kopásához vezetett. Ezen körülmény miatt a vörösök a kerékcsere során az ideálisnál keményebb abroncsokat szereltek a monacói pilóta autójára, hogy ezzel némi hasmagasságot nyerjenek. Russell szerint az is lehetséges, hogy Leclerc a verseny végén erősen letekert motorral futott, ami alacsonyabb végsebességet és ennek következtében kisebb leszorítóerőt eredményezett, ezzel pedig szintén segítve a padlólemez kopásának mérséklését.

Russell elmélete rendkívül meggyőző, mivel az extrém alacsony hasmagasság indokolhatja Leclerc váratlanul kiemelkedő időmérős teljesítményét is.

Hamiltont láthatóan megviselik a vártnál gyengébb eredmények

Nyilvánvaló, hogy Lewis Hamilton 2025-ös idénye messze nem a várakozások szerint alakul. Sokan csodát reméltek, amikor a Ferrarihoz csatlakozott, de a brit pilóta folyamatosan nehézségekkel küzd. Ez a Magyar Nagydíjon is megmutatkozott: egy gyenge időmérő után csak a 12. pozíciót tudta megszerezni, és vasárnap sem sikerült javítania a teljesítményén.

A hétszeres világbajnok már leplezni sem próbálja a csalódottságát és frusztrációját. A hétvége során végig tőmondatokban válaszolt az újságírói kérdésekre, haszontalannak nevezte magát, de azt is kijelentette, hogy a csapatnak talán új versenyző után kellene néznie. Végül utalást tett rá, hogy a gyenge formájának a pályán kívüli okai vannak. Amikor a Sky Sports F1 arról érdeklődött nála, jobban körül tudná-e írni a problémáit, Hamilton így felelt: "Nem különösebben. Ha valamit érzel, akkor azt érzed. Sok minden zajlik a háttérben, ami... ami nem jó..."

A brit pontos utalásának pontos jelentése még rejtély marad számunkra. Elképzelhető, hogy egy magánéleti krízis áll a háttérben, de az is lehetséges, hogy a csapaton belül merültek fel problémák.

Erősen kezdte az évet a Mercedes, de azóta némi visszaesés tapasztalható német gárdánál. Az utóbbi időben egyre nehezebben vezethető a csapat autója, ami pilóták teljesítményére is rányomta a bélyegét. Bár George Russell így is erős pontszerző helyeken végez, fiatal csapattársa, Andrea Kimi Antonelli már az első tízbe is csak ritkán tud bekerülni. Az elmúlt nyolc versenyen ez csak kétszer sikerült.

A Belga Nagydíj után Russell nyíltan kimondta, hogy át kell beszélniük a csapattal, hol mentek félre a dolgok, és hogyan tudnak kimászni a gödörből. Most, a Magyar Nagydíjat követően Toto Wolf csapatfőnök először beszélt a problémájuk részleteiről.

"Egy problémát próbáltunk megoldani az imolai mechanikus fejlesztési csomaggal. A gond nem oldódott meg, de valami más az autónkba kúszott: egy egyensúlyprobléma, ami a pilótáink összes magabiztosságát elvette, és amit néhány verseny múlva fedeztünk fel. A montreáli győzelem is kicsit félrevezetett minket, utána azt hittük, nem olyan rossz ez."

Wolf szerint a legfőbb problémájuk, hogy a fejlesztések a szimulációk során tökéletesen működnek, de a pályán egészen máshogy viselkednek.

Related posts