Ennyin múlott, hogy a F1-es pilóta, aki a hatalmas negatív rekordot állított fel, végül nem csatlakozott Verstappen csapatához.

Nico Hülkenberget sokan a Forma-1 egyik legbalszerencsésebb pilótájának tartják, hiszen bár folyamatosan eredményes teljesítményt nyújtott az elmúlt másfél évtizedben, a csúcsformához szükséges lehetőségekről rendre lemaradt az élcsapatok által. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, konkrét esetet is említ, amely jól illusztrálja ezt a helyzetet, amikor Hülkenberg tehetsége és teljesítménye ellenére figyelmen kívül maradt a nagyobb csapatok által.
A napokban 38. születésnapját ünneplő Hülkenberg F1-es pályafutása 2010 óta számos izgalmas pillanatot tartogatott. Versenyzett a Williams, a Renault, a Haas, valamint kétszer képviselte a Force Indiát és a Saubert is. Ez idő alatt azonban a középmezőnyben csak oldalirányú mozgásokat végzett, sosem tudott igazán kitűnni. Eleinte súlyos negatív rekordot állított fel, hiszen senki más nem indult el annyi versenyen anélkül, hogy dobogóra állhatott volna. Az idei Silverstone-i versenyt követően viszont végre elérte a harmadik helyet, ezzel pedig megdöntötte azt a rekordot is, mely szerint senkinek nem kellett még ennyit várnia az első pódiumára.
Az idei évben a Hungaroringen már a 241. Forma-1-es versenyét teljesítő német pilóta 2020 végén, amikor éppen nem volt a mezőny állandó résztvevője, szinte a Red Bull csapatához szerződött. Ez a csapat a következő években a mezőny egyik domináló erejévé nőtte ki magát, de végül ez a lehetőség kicsúszott a német kezei közül, olyan külső tényezők miatt, amelyekre nem volt befolyása.
Marko nemrégiben elárulta, hogy amikor a Red Bullnál már egyértelművé vált, hogy Alexander Albon nem marad a következő szezonra, komolyan fontolóra vették, hogy a saját pilótaprogramjukon kívülről igazoljanak valakit Max Verstappen mellé. A lehetőségek között Hülkenberg és Sergio Pérez neve is felmerült. Hülkenberg az év elején kiesett a mezőnyből, miután 2019 végén elvesztette helyét a Renault-nál, és csupán a Racing Pointnál tudott néhány figyelemre méltó beugrást teljesíteni. Azonban, amikor a szezon utolsóelőtti versenyén Pérez váratlanul megnyerte a különleges bahreini pályán megrendezett Szahíri Nagydíjat, ezzel megfordította a helyzetet, és a Red Bull végül őt választotta ki a csapatába.
Marko az f1-insidernek beszélt Hülkenberg elszalasztott esélyéről. "Akkoriban éppen kommentátorként dolgozott a [Red Bull tulajdonában lévő] Servus TV-nél, szóval ilyen szempontból is megvolt a kapcsolat. El is kezdődtek az egyeztetések, de aztán Pérez megnyerte a versenyt Bahreinben, és emiatt minden az ő irányába billent."
A mexikói végül négy szezont töltött el a Red Bull pilótájaként, amelyekből az első kettőben még stabilan hozta Verstappen segédjének szerepét, ám a második kettőben már súlyos formaingadozások jellemezték a teljesítményét, ami miatt 2024 végén menesztették is - összesen öt győzelmet szerzett a csapattal.
Nyilvánvaló, hogy lehetetlen megjósolni, milyen pályafutás várta volna Hülkenberget Verstappen csapattársaként, de az biztos, hogy jelenleg sokkal kedvezőbb helyzetben lenne, ha a dobogós helyezések és a győzelmek számát nézzük.
Marko véleménye szerint ez egy igazán szép időszak lett volna számukra, mivel a két versenyző remek összhangban dolgozik együtt. "Hülkenberg rendkívül precízen hozza az eredményeket, és a mi autónkkal biztosan a legjobb pozíciókat érték volna el" - tette hozzá.