Fedezd fel Diane Keaton elbűvölő világát az „Annie Hall” mellett, ahol a színésznő kevésbé ismert, de nem kevésbé figyelemre méltó szerepeit ismerheted meg. Keaton sokoldalúsága és tehetsége számos filmben megmutatkozott, ahol nem csupán a romantikus vígj

A múlt hét végén 79 éves korában elhunyt Diane Keatont főleg olyan kultikus filmekből ismerjük, mint az Annie Hall vagy a Vörösök. Előbbiért 1978-ban el is nyerte az Oscart, utóbbiért pedig ugyanúgy díjra jelölték, mint később a Marvin szobájáért, és legutóbb 2004-ben a Minden végzet nehéz című romkomért. A színésznőre emlékezve néhány kevésbé ismert filmjét és szerepét ajánljuk.
Woody Allen filmográfiájában Diane Keaton nyolc alkotásban tűnt fel, köztük olyan ikonikus művekben, mint az Annie Hall és a Manhattan. Allen emlékezete szerint: "Olyan személyiség volt, akit a világ még sosem látott, és valószínűleg soha nem is fog; arca és nevetése mindent beragyogott, ahová csak lépett." A rendező visszaemlékezett a találkozásukra is, amely 1969-ben a New York-i Morosco Theatre-ben zajlott, ahol együtt szerepeltek az Allen által írt Játszd újra, Sam! című darabban. Ekkor Keaton még karrierje kezdetén tartott; a Hair című musical mellett ruhatárosként is dolgozott, amikor színésztanára, Sandy Meisner, ajánlotta őt Allen figyelmébe. "Ha Huckleberry Finn egy gyönyörű fiatal nő lenne, az Keaton lenne" - mondta el a rendező, visszaidézve első benyomását. Kezdetben nem alakult ki köztük azonnali kémia, mindketten visszahúzódóak voltak, de egy ebédszünet során sikerült közelebb kerülniük, és mire az előadás bemutatására került sor, már párt alkottak. "Ahogy teltek az évek, a filmjeimet mindig egyetlen embernek készítettem: Diane Keatonnak" - vallotta be Allen. "Soha nem érdekelt, mit mondanak a kritikák a munkámról, csak az számított, mit gondol róla Keaton."
Végül a "Játszd újra, Sam!" 1972-es filmváltozata volt az első alkotás, amelyben közösen léptek a kamera elé.
Egy elvált filmkritikusról szól, akit barátai arra biztatnak, hogy kezdjen el ismét randizni. Hiába próbálják azonban mindenféle nőkkel összehozni, az Allen alakította főhős végül legjobb barátja feleségébe, Lindába szeret bele, akit természetesen Keaton játszik.
A díjnyertes filmek és a hatalmas életmű mellett hajlamosak vagyunk megfeledkezni Woody Allen korai klasszikusairól, mint például az 1973-as "A hétalvó". A film középpontjában egy magának való üzletvezető áll, akit lefagyasztanak, majd 2173-ban kiolvasztanak. Ekkor kénytelen szembesülni egy disztópikus világ valóságával. Ez a sci-fi vígjáték tele van szellemes poénokkal, és a korai némafilmekre tett utalásokkal, nem beszélve Diane Keaton nagyszerű alakításáról, aki Lujna Schlosser, egy 22. századi művész szerepét játssza. Allen karaktere robotba öltözve lép be a nő életébe, és bár kezdetben elrabolni próbálja őt, végül elkerülhetetlenül egymásba szeretnek.
Ha van olyan filmes műfaj, ami szorosan összefonódik Diane Keaton nevevel, az kétségtelenül a romantikus vígjáték, avagy a romkom. Ezt a világot 1970-ben kezdte felfedezni a Szerelmesek és más idegenek című filmben, és azóta is többször visszatért ebbe a zsánerbe, különösen Woody Allen filmjeivel. A karrierje második felében új generációk figyelmét is felkeltette olyan alkotásokkal, mint az Elvált nők klubja, a Minden végzet nehéz vagy az Ébredj velünk. Az utolsó éveiben is ebben a stílusban alkotott, olyan filmekkel, mint a Hampstead, a Könyvklub, a Hirtelen 70, a Barátnők újratöltve, vagy a Mindörökké nyár, így ő vált az idősebb közönségnek szóló romantikus vígjátékok ikonikus alakjává. Bár nem minden egyes filmje maradandó vagy kiemelkedő, az kétségtelen, hogy ezek a produkciók egy olyan korosztályt céloztak meg, amelyről az utóbbi években mintha Hollywoodban megfeledkeztek volna. Filmes életművében, amely több mint hetven címet számlál, számos rejtett romkom gyöngyszem is található. Ilyen például az 1987-es Bomba bébi, amely ambiciózus, öltönyös, munkamániás feministájával egy évvel megelőzte a trendteremtő Oscar-díjas Dolgozó lányt. A film J. C. Wiatról, a Tigrisasszonyról szól, aki New York egyik legsikeresebb üzletasszonya. Amikor azonban egy távoli rokon halála után megörököl egy kisbabát, az élete gyökeresen megváltozik. Bár a történet nem túl eredeti, Keaton szeretnivaló és bájos alakítása minden kétséget eloszlat, és sok kritikust, köztük a The New Yorker legendás véleményformálóját, Pauline Kaelt is lenyűgözte: "Diane Keaton lehengerlő, ragyogó alakítást nyújt, amely sok ostobaságot is képes feledtetni" – írta róla.