A műgyűjtés egy izgalmas és szenvedélyes befektetési lehetőség, amely bárki számára elérhető, még korlátozott költségvetés mellett is.

Mit is takar valójában a műgyűjtői életforma, és miként alakíthatunk ki egy értékes gyűjteményt, még ha kezdetben nem is rendelkezünk jelentős anyagi forrással? A műgyűjtés nem csupán a műalkotások felhalmozását jelenti, hanem egy szenvedélyes utazást is, amely során felfedezhetjük a művészetek világát, és megtalálhatjuk azokat a darabokat, amelyek számunkra igazán különlegesek. Az okos és tudatos választásokkal, valamint a piac alapos megismerésével fokozatosan felépíthetjük azt a gyűjteményt, amely a későbbiekben akár milliós értéket is képviselhet.
A műgyűjtés egy olyan befektetési lehetőség, amely valóban különleges izgalmakat tartogat, hiszen itt a művészet iránti szenvedély és a pénzügyi megfontolások találkoznak. A G7 cikke alapján érdemes megvizsgálni, hogy mennyire fontos a tudás ebben a területen, és milyen lépéseket érdemes tenni a műtárgyvásárlás során. A lapnak adott interjújában Reszegi Judit műgyűjtő osztja meg tapasztalatait és tanácsait, amelyek segíthetnek a leendő gyűjtőknek eligibilis döntéseket hozni.
Amikor befektetésről beszélünk, Magyarországon a legtöbb embernek a bankbetétek, az állampapírok, a részvények vagy az ingatlanok jutnak eszébe, nem pedig a műtárgyvásárlás. Valószínűleg ez az egyik utolsó választás, ha arról van szó, hogy mibe tegyük a pénzünket.
Sokan azt hiszik, hogy a műtárgyvásárlás a felső tízezer kiváltsága, de Reszegi Judit szerint már egy mérsékeltebb összeggel is el lehet indulni, sőt arra ösztönöz mindenkit, hogy a lakberendezési boltok lakásdekorációi közötti válogatás helyett nézzen körül a műtárgypiacon, hiszen egy kicsivel nagyobb összegért egyedi műtárgyhoz juthatunk. Mint mondja:
első lépésnek elég, ha rendelkezésre áll egy minimálbérnek megfelelő összeg, ezzel már elindulhatunk a műtárgyvásárlás útján.
Sokak véleménye szerint az igazi műgyűjtő az, akinek több festménye van, mint amennyi falfelület a lakásában, ám Reszegi Judit más nézetet képvisel. Szerinte a műgyűjtés nem csupán a falak méretéből adódik, hanem inkább tudatosság és átgondolt döntések eredménye. A műgyűjtés igazi lényege abban rejlik, hogy mennyire figyelmesen és céltudatosan alakítjuk ki a saját gyűjteményünket.