Az Alpine egy igazán figyelemre méltó teljesítménnyel rukkolt elő a szabadedzés során, amikor is sikerült megelőznie a McLaren autóit.


Helyi idő szerint 16:30-kor, ragyogó napsütésben és kellemes, 28 Celsius-fokos hőmérséklet mellett - miközben az aszfalt hőmérséklete elérte a 50 fokot - vette kezdetét a 2025-ös Forma-1-es idény ötödik állomása, a Szaúd-arábiai Nagydíj első szabadedzése a 6,2 km hosszú dzsiddai utcai pályán.

A bokszutcai lámpa zöldre váltása után Esteban Ocon, a Haas pilótája volt az első, aki elhagyta a boxot. Alig két perc elteltével azonban már mindenki a pályán volt, többségük a közepes keverékű, sárga jelölésű Pirelli gumikon versenyzett.

Öt perc elteltével a bahreini versenyt megnyerő Oscar Piastri kiemelkedett a mezőnyből, hiszen 1:31,548-as időt futott, amivel a leggyorsabb lett. A Red Bull színeiben versenyző Max Verstappen pedig csak két tizeddel maradt el tőle, így szoros verseny alakult ki a két pilóta között.

A következő percekben, a pálya tisztulásával, felgumizódásával az idők is javultak, mindkét mclarenes, de a mercedeses George Russell is állt az élen.

A Haas csapatának friss szerzeménye, Oliver Bearman igencsak ijesztő élményben volt része, amikor négy kerékkel blokkolva csúszott be egy kanyarba, és úgy tűnt, hogy a falat is megérintette. Szerencsére sikerült kigurulnia a bukótérbe, így folytathatta a versenyt. Hasonló, bár talán kevésbé drámai pillanatokat éltek át az utolsó kanyarban mindkét Alpine-pilóta, valamint a Sauber újonc, Gabriel Bortoleto is.

Körülbelül a verseny felénél kezdtek el felkerülni az első lágy Pirelli gumik az autókra, ezt követően pedig megkezdődtek az időmérős szimulációk és a gyors kört próbáló etapok.

A piros gumikon Norris tudott a leggyorsabb lenni, a második Russell volt, de közel négytizedes hátránnyal. A Mercedes angolja mögött Piastri, Charles Leclerc (Ferrari), Verstappen, Cunoda Juki (Red Bull), Nico Hülkenberg (Sauber), Carlos Sainz (Williams), Kimi Antonelli (Mercedes) és Lewis Hamilton (Ferrari) sorakozott a a top 10-ben az első mért körök után.

Néhány perccel később Piastri sikeresen javított, és Norris mögé sorolt be. Eközben Pierre Gasly újra meglepte a közönséget, amikor mindenkit lehagyva az Alpine-t az első helyre repítette – mindössze 7 ezredmásodpercet adott a bajnoki éllovasnak.

Bő negyedóra alatt kipörögtek a gyors körök, az autók visszatértek a közepes keverékekre, hogy hosszabb, versenyszimulációs etapokkal, majd rajtszimulációkkal fejezzék be a kimondottan sima, komolyabb incidensektől mentes első gyakorlást.

A szombati időmérő és a vasárnapi verseny este, reflektorok fénye alatt zajlik, ami azt jelenti, hogy a délutáni eredmények nem feltétlenül tükrözik a valós helyzetet. Azonban az esti második edzés már sokkal többet árulhat el a csapatok teljesítményéről. A második gyakorlás magyar idő szerint 19 órakor kezdődik, míg szombaton az utolsó szabadedzés, hasonlóan az előzőhöz, 15:30-kor indul. Ezt követi a dzsiddai kvalifikáció, valamint a vasárnapi Szaúd-arábiai Nagydíj, amelyek szintén 19 órakor veszik kezdetüket.

Related posts