Egy különleges 100 méter hosszú és 750 tonna súlyú járműszerelvény rója a magyar utakat, lenyűgöző látványt nyújtva a közlekedés szerelmeseinek.

A rekordgyanús szállítmány napok alatt tesz meg 44 kilométert.
A magyar közlekedéstörténet egyik legimpozánsabb eseménye vette kezdetét pénteken, amikor is egy 380 tonnás generátor indult el a marosnémeti (mintiai) hőerőmű felé. Ez a hatalmas berendezés Amerikából érkezett, hajón utazott, majd a Dunán és a Tiszán keresztül jutott el a Szeged Tápé réti kompkikötőjéig. Február 14-én indult el a közúti útjára, amely során a magyar utakon több napon át, összesen 44 kilométert fog megtenni. Az esemény nem csupán a szállítmány mérete miatt figyelemre méltó, hanem a közlekedéstörténet újabb izgalmas fejezetét is megnyitja.
Az út első szakaszában a Tisza parttól a 43-as főút és a 430-as főút csomópontjáig egy 471 tonna össztömegű SPMT (Self Propelled Modular Transporter) jármű közlekedik, 12 tengelyen. A csomópontnál a rakományt külön erre a célra kialakított átrakóhelyen egy másik, konzolos járműre szerelik át, így éri majd el a járműszerelvény a rekordnak számító 720 tonnás össztömeget, 100 méter hosszúságot, 6 méter szélességet és 5,4 méter magasságot, 2x20 tengelyen. Ezt követően február 20-án a gigaszerelvény néhány óra alatt jut el a Nagylaki határátkelőhelyig, ahol elhagyja Magyarország területét, és további egy hét alatt ér a 245 kilométerre fekvő Marosnémeti hőerőműbe.
Európa legnagyobb hőerőművének megvalósításához szükséges berendezések szállításának előkészítése már több mint egy éve zajlik a Felbermayr Transport- und Hebetechnik GmbH & Co KG német, osztrák, román és magyar szakemberei által. Az előkészítő munkálatok során elengedhetetlen volt híd alátámasztásának biztosítása, valamint a vasúti átkelőn való áthaladáshoz szükséges engedélyek beszerzése. Emellett az érintett önkormányzatokat is tájékoztatni kellett, és hozzájárulásukat kellett kérni. A teljes útvonal állapotának felmérése és talajmechanikai vizsgálatok is szükségesek voltak a zökkenőmentes szállításhoz. A folyamat gördülékenyebbé tétele érdekében a szakemberek az akadályt képező jelzőtáblákat megemelik vagy lekötik, míg a közlekedés biztonságát kísérő járművek, szakkísérők és rendőrségi egységek garantálják.
A hőerőmű üzemeltetéséhez három, lenyűgöző méretű generátorra és további három kisebb, de szintén jelentős transzformátorra lesz szükség. Ezeket az eszközöket azonos megoldás és útvonal mentén fogják szállítani. Az utolsó szállítmány várhatóan április végén vagy május elején hagyja el az ország területét.